środa, 19 listopada 2014

Kangol - w służbie armii i Hip Hopu

W roku 1918 zaraz po powrocie z I Wojny Światowej Jacques Spreiregen otwiera swój kapeluszniczy biznes. Zaczyna od sprowadzania klasycznych beretów z Francji. Beret będzie
stanowił trzon produkcji i handlu jego firmy przez kolejne 20 lat.
W roku 1938 pojawia się nazwa Kangol. Nazwa będąca od tej pory znakiem rozpoznawczym dla czapek i kapeluszy produkowanych w zakładach Jacques’a Spreiregen’a. Pochodzi ona prawdopodobnie od połączenia K jak knittig (dziewiarstwo, dzianie), ANG jak angora i OL od wool (wełna).

Firma sukcesywnie się rozwija i zdobywa intratne kontrakty. Kangol dostarcza berety dla brytyjskiej armii podczas II wojny światowej. Po wojnie angielscy olimpijczycy noszą się z beretami Kangol podczas ceremonii otwarcia.
W późniejszych latach Kangol wprowadza wiele nowych modeli wychodząc poza schemat beretu jako takiego. Kilka nowych modeli odnosi wielki sukces, jak chociażby Carricap, czy tak zwany model 504.

W latach 50-tych idąc za sukcesem biznesowym, jaki Kangol odnosi na wyspach brytyjskich, (głównie dzięki nowym modelom) firma rozszerza swoje pole działania na Stany Zjednoczone i Afrykę Południową. Sławni projektanci jak Pierre Cardin, czy Mary Quant zaczynają projektować nowe kapelusze dla tej marki. Kangol zaczyna być marką, której charakterystyczne berety, kapelusze, czapki zaczynają być rozpoznawane na całym świecie.

W latach 60-tych Kangol otrzymuje prawo na wykorzystywanie wizerunku znanej brytyjskiej grupy The Beatles oraz wyłączne prawo na sygnowanie kapeluszy i innych swoich nakryć głowy tą nazwą. Eileen Greig projektuje serie czapek i beretów The Beatles. W ten oto sposób powstaje ścisły mariaż marki Kangol ze światem muzyki.

W kolejnych latach Kangol staje się coraz bardziej obecny w Stanach Zjednoczonych. Na początku lat 80-tych przy współudziale Graham’a Smith’a powstaje linia kapeluszy i beretów dla personelu British Airways. W 1983 roku księżna Diana pojawia się w jednym z nich na okładce Vogue w 1983 roku. W tym samym roku Kangol wprowadza logo z Kangurem. Podobno stało się to dlatego, iż często amerykanie w sklepach pytali o czapki, kaszkiety „kangaroo” czyli kangura.
Sukces nowego logo wspierają muzycy tacy jak LL Cool J, którzy pozują z Kangol na zdjęciach okładek swoich nowych płyt i teledyskach. Kangol staje się kultowy w środowisku HipHopu. Poza wspomnianym LL Cool J w czapkach i kapeluszach Kangol pokazują się  SlickRick, Erik B and Rakim, and Grand Master Flash.

Model czapki Vent_Air przynosi kolejny sukces producenta. W USA staje się ona numer jeden wśród kaszkietów na lato i sprzedażowym hitem marki.

Dzisiaj moda na Kangol nadal nie przemija. Marka stała się częścią świata muzycznego wielu gatunków szczególnie w USA jak i w Europie. W naszym sklepie prezentujemy wybrane modele czapek i kapeluszy Kangol.











Informacje zebrane dzięki kangol.com i wikipedia.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz